WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

lördag 4 mars 2017

Växthusplaner

I år hoppas jag verkligen att få till ett växthus gärna i kombination med ett förråd.
Som inspiration har jag detta från Rexton.


Även detta från Serralux är fint, men ack så dyrt.

Min vision är att köpa en prefabricerad stomme typ denna från Dalarnas Bygg & Design.


Och sedan sätta in fönster på halva bygget och bygga en vägg i mitten, ev. i sten för värmelagring.
Inspiration och bild hittade jag HÄR.

Sedan är det dags för växtlighet.
En blandning av odling och myshörna.
(Bild: odla.nu)
(Bild: swedengreenhouse.se)


I dream of a greenhouse and hopefully it will happen this year.
I plan to build my own design/idea.
SparaSparaSparaSparaSparaSparaSparaSpara

1 kommentar:

  1. Hej! När solen är framme skall jag passa på att fota vårat växthus och göra ett inlägg för dig. Vi har gjort en egen stomme och valt att köpa måttanpassade 2-glasfönster. Vi har murat grunden och även lagt in golvslingor. Skall bli så spännande att få använda det den här första säsongen. /Erika

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...