WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 17 september 2015

Sommaren 2015

Skärpning!
Lovade det för ett tag sedan, men får ursäkta mig igen.
Nu blir det rapport över sommaren...
 Start med en blöt Midsommar, någon som upplevde något liknande? ;-)
Sommarens väder ledde till otrolig tillväxt vilket innebar mycket röjning...
 Blev också lite gjort på vävstolen
 Resulterade i 
Deltog i ett keramikevent där man skulle placera något av sina verk i stadsmiljö.
Mina bidrag var ett par damer


Hann med några besök på Löfstad slott i både sol och regn.
 Mys med katt
 Mycket trädgårdsarbete från grundmålning av spalje...
 till större markarbeten.

Mamma och jag tog en liten roadtrip till vår hembygd Hälsingland, med första stopp på Trollharen för fiskbuffé :-)
 Gjorde fint vid graven i ösregn...
 lyckades få uppehåll i Järvsö, där vi stannade till vid Stenegård
 och självklart besökte vi Lillbabs-museet ;-)

I Gränsfors inköptes en klyvyxa 
och en underbart grön kruka till min Citrusplanta :-)
 Tom och jag spenderade en dag i Nyköping bland annat med en dramatiserad vandring tillbaka i tiden
 Besök av småkusiner stod också på sommarens program.

 Under kulturrundan i Röda stan/Marielund deltog jag med stickgraffitti, en strut till en blomampel i Evas trädgård, 
samt sydde på ett lapptäcke tillsammans med några somaliska kvinnor från kvinnogruppen som jag, Eva, Gun och Ann-Marie träffar och hjälper hantera symaskiner på fredagseftermiddagarna.

Vi har firat en 25-åring!
 Som skaffat sig en långbåge
 Fikat ute och njutit då vädret tillåtit.
 Planterat en ny Ingrid Bergmanros vid katternas gravar och hoppas den kommer klara vintern.
Måste komma ihåg att skydda den.

Har semestrat med dagutflykter, bland annat till Ljungs slott.

En av småkusinerna hjälpte Tom med gräsklippningen :-)

Trädgården fick en pergola, som tyvärr fick sig en törn i blåsten innan vi förankrat den.
Slarvigt av montören, mig :-(

Ja, en lat sommar, med mycket på agendan :-)


A quick review from my summer.
It began with rain and rain... and the green grass grow.
I took some time weaving rugs.
Ceramic street event.
Garden projects and cuddling with cats and lots of coffee, swedish 'fika'.
Mum and I went up north to our former homeland.
We had little cousins visiting and made day trips to nearby castles and cities.
We celebrated our oldest son 25 years old, oops he gets old ;-)!
It was a lazy summer but a lot happened.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...