WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 13 januari 2013

Restoration home - Coldbrook Farm

TV 8 har en del program som jag gillar, bl.a. Restoration home. Där får man följa familjer som köper ruckel som de rustar upp till beboeligt skick och även får reda på lite historia kring byggnaden med programmets hjälp.
I går såg jag hur Coldbrook farm blev restaurerat.
Hittar tyvärr inga före-bilder på nätet.
Bilderna kommer från arkitektens hemsida.


Köket är modernt, men jag tycker det är snyggt ihop med det grova väggarna och bjälkarna.

 Trappan nytillverkades och går ända upp till vinden.
Visst passar den bra!

Har ni sett taket, det var välbevarat och är mycket speciellt för ett hus av det här slaget.
Tudorstilen visar sig på fler ställen bl.a. runt fönstren och dörrarna.




Det är BBC som producerar serien och jag har tidigare skrivit om den HÄR.

One of my favorite Tv-programs are Restoration home from BBC.
Yesterday I saw the restoration of Coldbrook Farm.
A well done combination of old and new!

2 kommentarer:

  1. Menar du programmet "Grand designs"? Jag tycker den är jätte bra! Ha det!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Programmet heter Restoration home och går på lördagar:-)
      16.40 på lördagar sänds det på TV8. Grand design är ett annat program, Sirpa och det är också kul att se.
      Länge sen vi hördes av, kul att du tittade in :-)

      Radera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...