WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 8 oktober 2012

Arkitekthus - Sandudden


Fick precis ett mail från Arkitekthus att de har uppdaterat sin hemsida med fler  bilder.

Bland dessa hittade jag Thomas Sandells hus AH#024, som är byggda på Sandudden, Ekerö.

Så här såg det ut när bygget pågick i juni 2012.
Bild från sandellsandberg

Har passerat där några ggr på sista tiden, eftersom min bror flyttat till Adelsö :-)
Nästa gång kanske jag svänger av för att titta närmare på husen.
 Ser ut som de tagit vara på stenar efter bygget...
 ...det gillar jag!

Ljust och rymligt kök.

Kolla utsikten!

Lik vår trappa :-)
Alla bilder, förutom "byggbilden" är från Arkitekthus hemsida.
Vill du kika mer och kanske titta på Arkitekthus andra projekt, klickar du in dig HÄR!

A lot of new houses are built in Sandudden, Ekerö, Stockholm.
One of the projects are Thomas Sandell houses AH#024.
Enjoy!


5 kommentarer:

  1. Gillar Ej. Skällsordet skokartong fick helt plötsligt en ny dimension :/
    (Men så är jag ju "lite" av en bakåtsträvare också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sockerbit kan man också säga ;-)
      Jag brukar köra med Var sak på sin plats!
      Detta huset skulle inte passa här där vi bor.
      Jag är en Contemporary houses person tror jag :-) Tycker om hus av vår tid, på rätt plats!
      Tycker exempelvis inte riktigt att alphyddor passar i villaområden osv.

      Radera
    2. Håller med! Tycker inte att alphyddor passar speciellt bra här på Wäschöttaschlätta heller. Trots det står de lite var stans i gäststugeformat. Det ser inte klokt ut.

      Radera
  2. Inte min favorit i husväg ...
    Tusen tack för din fina kommentar inne hos mig ;0) !!
    Så kul med nya läsare !!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Här har vi tittat (jag och 3 arbetskamrater) på alla husen de visar...priser... allt...hittade några som var jätte fina och jag har min favorit : Claesson Koivisto Rune
    AH#002 - hus! Där skulle jag säkert trivas!
    Vi hörs, ha det bra så länge, Karla.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...