WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

söndag 9 september 2012

Ommålning x 2


Byrån i vårt sovrum har jag tänkt göra något med ända sedan vi flyttade in i huset.
Det svåra har varit att bestämma vad.
Tapetsera, måla, vilken färg? Ja, många funderingar har det varit.

Nu tog jag med tapeten vi har i sovrummet,  till färgaffären och försökte hitta en nyans som liknade det guldiga i tapeten.
Tyvärr blev färgen inte riktigt som jag tänkt, men den blev 100ggr snyggare än innan så jag är nöjd :-)
Så här såg den ute före...

 Först grunda...
 sedan dags för färg

I dag ville Matilda äntligen måla om mina naglar.
Har tjatat hela sommaren ;-)
Nu har hon hittat ett spännande sätt, att liknande marmorering av papper, marmorera på naglarna.
 Så här såg verkstan ut..
 efter marmorereringen...
efter tejpborttagning och tvätt.
 Det blev riktigt bra tycker jag, för att vara första gången :-)


Satte några majskorn i juli, tyvärr lite sent, så jag trodde inte det skulle bli någon majs.
Men titta, här syns ett skägg ;-)
Så någon majskolv får vi i alla fall.
Ska bli spännande att se hur stora de hinner bli :-)

Last week all my freetime has been spent painting the bureau in our bedroom.
Today Matilda decorated my nails with a marble technique.
Yeah! we´ll get some corncobs this year :-)

2 kommentarer:

  1. Japp! Byrån blev faktiskt mycket bättre än förrut! Jag har ochså funderat på att göra något med 2 liknande möbler jag har ...kanske betsa de riktigt mörkt , men vet inte om man måste slippa allt ...det är ju såååå tråkigt just detta förarbette .
    Hälsningar ,Karla.

    SvaraRadera
  2. Man skall underskatta vad lite färg kan göra.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...