WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

torsdag 10 maj 2012

Botswana - Rapport 7 - Med bil Gaborone till Johannesburg






 Vid 10 tiden söndagen den 15 april lämnade vi parkeringen vid Innisfree för att med bil ta oss från Gaborone till Johannesburg.
En resa på ca 6 timmar.

Vi lämnade Gaborone via Tlokweng



Här närmar vi oss gränsstationen på Botswanska sidan

 En pampig byggnad med plats för många ev. imigranter/emigranter/turister, där vi fick stämpla våra pass och fylla i blanketter.



Här är vi vid gränsstationen på Sydafrikanska sidan
Byggnaden i skjulstorlek om man jämför med den i Botswana!
 Välkomna är vi i alla fall :-)
Dags för stämplar igen :-)


Poliser som tar det lugnt
 Styr kosan mot Zeerust

 Berg o kullar lite här och där.


Här såg det ut som det brann, det är i alla fall något som ryker mitt i bild.


Vägarna är inte särskilt breda som synes, men hastigheten som om det vore motorväg!
 Bensinstation
 Ser ni åsnan?
 Trädgårdskolonier?!
Fotbollsplaner
 Hus och trädgårdar av skiftande stil och kvalité



Djur längs vägen är mycket vanligt
 Butik till synes mitt ute i ingenting

Här närmar vi oss Zeerust



 Första vägtullen av många...Svartruggens

I Rustenburg blev det matpaus på Wimpys där colan var dekorerad med de sydafrikanska färgerna :-)
 Bergen har ett speciellt utseende tycker jag 
 Nu blir det mer och mer bebyggelse


 Stora dagbrott
 och stora odlingar med JÄTTE bevattnings anordningar

 Nu är det slut på landsbygd
och där har vi flygplatsen O.R.Tambo International

Efter 6 timmar i bilstolen.... väntar 13 i flygplansstol och sedan 2 till på tåg.
Kan säga att det var mycket skönt att komma hem och sova ut i sin egen säng efter det!

This is the last report from Botswana.
Our way home began with a road trip from Gaborone to Johannesburg.
6 hours in a car followed by 13 in an airplane and then 2 hours by train.

3 kommentarer:

  1. Oj, är du ute och på resa?!
    Får nog läsa in mig...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Jösses vilken resa du har gett dig ut på, vad spännande! Jag gissar att det är som vanligt att det är svårt att göra naturen och vyerna rättvisa med kameran och att (kanske speciellt) bergen är helt magnifika? Tack för att du delar med dig! En av mina drömmar är att få resa till Tanzania och hjälpa till i Serengeti.

    SvaraRadera
  3. Tack snälla du för fina ord på bloggen! Det värmer ska du veta!

    Vilken otrolig resa ni varit ute på! Jag har alltid drömt om Afrika! Stor kram!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...