WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 3 februari 2012

Sanitas Gaborone

Sitter på ett tåg som inte kan nå Stockholm pga nedriven kontaktledning. Så då passar jag på att drömma mig bort.....till Botswana.


Hoppas få komma dit i vår.
Något jag inte vill missa är Sanitas.
En plantskola som startades 1970 av svensken Gösta ( Gus) Nilsson, och är fortfarande familjeägt.

Där finns numera plantskola, garden center, florist och tea garden.

Bakverken drar nästan lika mycket som trädgården får jag väl erkänna.

Stuck on a train that can't reach Stockholm. Dreaming myself away to Botswana. Hoping to go there this spring and one thing I won't miss is Sanitas, The green diamonds of Botswana.


1 kommentar:

  1. Sambons svåger jobbar på en stor plantfirma och de är i väg på en amaryllisplantskola i Afrika just nu. Tänk om man hade fått lov att följa med på den!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...