WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

onsdag 1 februari 2012

Backyard - planning

 Har gjort en första skiss över vår bakgård.
Där skall vi lägga de plattor jag fyndade på Blocket 2010.

Jag ska plantera murgröna, funkia och ormbunkar 
mellan huset och komposterna för att rama in gården.
Ormbunkar har vi lite var stans på tomten så de plockar jag(gräver upp) och flyttar dit.
Murgröna och funkia får inhandlas.



 Bakom komposterna skymtar vårt reningsverk Wehoputs 5.
(Bilden är från byggtiden, därav byggställningen i bild)



Behöver skaffa en torkvinda också eller...
 ...bygga en torkställning liknande denna här nedan.

Vid väggen utanför tvättstugan kommer mitt utekök placeras.
Till höger om köket blir det ett väggskåp för vattenslangen och trädgårdsredskap.
Cykelförrådet blir med en hel vägg till vänster och helt tak.
Smala ribbor mot höger och öppet framåt.

Det första steget i projekt bakgård är att få hit ett lass med fyll för att få upp markhöjden.
Sedan behövs ett lass stenmjöl innan vi lägger på plattorna.
Där plattorna tar slut, vid cykelförrådet, lägger vi asfaltsriv, samma som det blir på infartsvägen, framför garaget och fram till entrén.

I have made a sketch of our backyard.
The laundry room backdoor leads out to our backyard, where we keep our bicycles and you find our compost bins Biokub.
Our sewage treatment works you see just behind the Biokubs


I want a drying reel or maybe build something for drying laundry.


First step is to level up the ground and lay the plates for my outside kitchen.

2 kommentarer:

  1. Hej! Åh...jag vill också ha ett utekök!Har en liten plats för det...men maken tycker inte likadant...;o( ...kanske med hjälp av dina bilder...kanske, så mer om det, ok? Har funderat också på att rita min lilla trädgård någon gång i min egen ...stil. Måste kolla först andras så att jag inte gör bort mig!
    Kram,Karla.

    SvaraRadera
  2. Nu börjar trägårdstankara vakna hos en hel de bloggare verkare det som. Vi ska gräva borta hela trädgården som den är just nu om vi har tur och det är väl egentligen inte så inspirerande för vi kan inte göra allt fint på ett år.

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...