WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

måndag 1 augusti 2011

Voilá! En altan!

 I går var hela familjen till Sörping och åt god glass på Smultronstället.
Har fotat dessa kaniner tidigare, så Ville undrade om de förändrats sedan förra gången och jag sa då att de nog har mer fågelskit på sig nu ;-)


 Glassarna vi åt heter
Blueberry Hill

Chokladexpressen

Summer time

Mary poppins

Rock´n Roll
 Det var som vanligt mycket gott och alldeles för mycket ;-)

Håller på att försöka få ordning i vårt garage så jag gick igenom en flyttlåda och hittade denna fina glastavla som jag ärvt efter min mormor.
Den fick den givna platsen i barnens badrum.

I dag när jag vek ihop en presenning vi haft under altanbygget, så hoppade denna padda fram.
Kan undra om det är samma som visar sig vid huset eller om vi har flera?

 Smulan försökte få mig att bry mig om henne istället för att städa efter bygget.
Hon lyckades få en stunds uppmärksamhet ;-) och blev samtidigt av med ett par fästingar.


VOILÀ!
Här är den!
Vår underbara altan.
Altanen ska växa vidare runt husets gavel är det tänkt

HÄR visade jag er när jag målat en pall.
Så här blev resultatet.
Hjulen köpte jag på Clas Ohlson 2 fasta och två snurrbara och med broms.

Fick lite skaparlust idag och tog fram en lerklump, som blev detta:
En ny dam till min samling :-)

I morgon ska jag börja försöka skapa lite ordning i garaget, får se om det lyckas ;-)

3 kommentarer:

  1. Åh, vilka glassar! De gick inte av för hackor direkt! Vilken härlig altan ni har! Bordet ´du gjort är urläckert på alla sätt och vis!

    SvaraRadera
  2. Vilket jättefint hus & vilken härlig altan ni bygger!

    SvaraRadera

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...