WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 5 augusti 2011

Bro av spillvirke och pergolatak

 Så här igenväxt har det blivit på vår väg över bäcken.
Man ser knappt plankan som ligger över bäcken.
 Körde med trimmern och byggde sedan en bro av spill från altanbygget, därav den konstnärliga formen på bron ;-)
Nu måste jag klura på hur jag ska få till en trappa i slänten ner i bäckravinen.

 Simba och Smulan har vågat sig över...
 ...och Tom.
Tyget till pergolan är sk. mörkläggningstyg. Silvergrått på en sida och vitt på det andra.
Dock stod det inget på hemsidan hos tygleverantören om att det skulle vara vitt på en sida, så jag blev lite paff när jag öppnade paketet. Nu blev det vit sida nedåt och det silvriga reflekterande uppåt.
Hoppas det nu håller och fungerar som jag tänkt :-)


Får se om jag fortsätter sy i morgon, det var lite svettigt idag, men i morgon har de ju lovat svalare väder och regn.
Lite typiskt när vi ska på vildsvinsgrillning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...