WELCOME!

I´m glad to see so many guests from all over the world.
In the end of every post I write a summary in english.
Please use the translation gadget and look around.
Be kind and leave a mark :-)

fredag 28 januari 2011

Formex 2011 - del 4 - Naturligt - ärligt!

Mina favorit material både i inredning och ute i trädgården är de naturliga som trä, sten (keramik, betong), metall och textil.
En av de främsta i att bevara det gamla traditionella och ärliga materialen är förstås Ernst Kirchsteiger.
 Så här beskriver han själv valet av material till sina produkter:
"Gemensamt för mina produkter är att de representerar det goda, enkla livet. Att de är gjorda i ärliga, levande material som åldras med värdighet. Och att de är tillverkade i vårt närområde av producenter som delar mina värderingar och syn på kvalitet."

Jag fick en liten pratstund med honom på Formex då han bl.a. berättade att hans bok Jul med Ernst numera också finns översatt i USA.

Produkterna ODLA är gjorda i obehandlad plåt och kommer därför att rosta med tiden.



Andra naturliga favoriter är:
Iris Hantverk (fd. SRF Hantverk)
 Knopplisten är en favorit, högst upp till höger på bilden.


Växbo lin

 Disktrasorna är så fina och fräscha!

Keramik - inspiration






 Zink passar både ute och inne


 Många bilder blev det.
Har tänkt visa trädgård och köks favoriter längre fram.

Trevlig helg allihop!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Blir glad om du kommenterar mitt inlägg.
Jag undanber mig reklam i detta fält. Maila mig för ev. samarbete :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...